• يکشنبه ١٩ فروردين ١٤٠٣-١١:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٢٨
چمران: 1-225

اسرائیل در ترس مرگ آوری به سر می برد / فضای مجازی یک جنگ روانی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تحرکات اخیر گروهک تروریستی جیش الظلم در تعرض به برخی اماکن انتظامی و امنیتی کشور در منطقه چابهار و راسک، ضمن محکوم کردن قاطع این اقدام تروریستی عنوان کرد: پس از حمله موشکی اسرائیل به کنسولگری ایران، اسرائیل در ترس بالایی به سر می برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطینی، با یادآوری روز ۱۹ فروردین ۱۳۵۹ سالروز به شهادت رسیدن سید محمدباقر صدر، متفکری آگاه به فرهنگ و علوم زمان و یکی از سیاست ‌مداران عصر حاضر و خواهرش بنت‌الهدی صدر آن هم به دستور صدام حسین، مقام این و شهید واندیشمند مسلمان را گرامی داشت و در خصوص این شخصیت بارز عنوان کرد: شهید صدر یکی از عناصر فاخر و از علمای بزرگ جهان اسلام به شمار می‌آید که از سنین جوانی دست به تألیفات بسیار زده و به درجه اجتهاد رسیدند.
وی همچنین با مرور رویدادهای مهم در تقویم رسمی کشور، با یادآوری دستیابی جمهوری اسلامی به موفقیت ها و دستاوردهای هسته‌ای قابل توجه و ورود ایران به باشگاه هسته ای جهان این روز را به ملت و دانشمندان فعال در این عرصه تبریک گفت و اظهار کرد که چندین سال پیش در چنین روزی آغاز برنامه‌های هسته‌ای ایران بنا نهاده شد و توانستیم توفیقات و موفقیت‌های بسیاری را طی این سال‌ها شاهد باشیم و امیدواریم این پیشرفت ها همچنان ادامه دار باشد.
رییس شورای شهر تهران به سالروز شهادت سید اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی، راوی روایت فتح ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و ضمن گرامیداشت مقام این شهید یادآور شد: شهید آوینی یکی از شخصیت های ارزشمند و  از هنرمندان واقعی کشورمان بود. نام این شهید در تمام ابعاد تاریخ جنگ و پس از آن به نیکویی برده می‌شود که آثار و مستنداتی که در طول دفاع مقدس و پس از آن تهیه کرد و با لحن و بیان خود به تصویر کشید که در قلب تاریخ باقی مانده است به همین دلیل این روز به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شد.
وی در ادامه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان جهان، ضمن تقدیر از حضور گسترده و بی نظیرمردم در روز جهانی قدس در جای جای کشور ایران اسلامی، به ویژه در تهران، پایتخت جمهوری اسلامی گفت: راهپیمایی امسال روز قدس در قیاس با سالهای گذشته از ویژگی های بالایی برخوردار بود و ما شاهد حضور بی شمار ملت فهیم و مسلمان ایران در چنین صحنه مهمی بودیم؛ پیام راهپیمایی روز قدس این است که ملت‌های مسلمانان همیشه و در همه حال درکنار فلسطین ایستاده اند.
چمران با تأکید بر اینکه تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی صحنه بزرگی را علیه استکبار جهانی به تصویر کشید؛ اضافه کرد: ملت ایران علاوه بر گرامیداشت یاد و نام امام راحل، بلکه شاهد این بودیم که خود را در کنار مبارزان فلسطینی، نه تنها فلسطینیان بلکه همه مسلمین و ملت های آزادیخواه جهان دیدند و برای آزادی قدس جمع شدند و فریاد دشمن شکن درحمایت از قدس سر دادند.
وی ادامه داد: روز قدس با وجود ایران جهانی شده و امیدواریم که بزودی شاهد پیروزی قدس شریف و نابودی استکبار جهانی به خصوص زاییده این استکبار که همانا اسرائیل غاصب است باشیم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به تحرکات اخیر گروهک تروریستی جیش الظلم در تعرض به برخی اماکن انتظامی و امنیتی کشور در منطقه چابهار و راسک، ضمن محکوم کردن قاطع این اقدام تروریستی عنوان کرد: پس از حمله موشکی اسرائیل به کنسولگری ایران، اسرائیل در ترس بالایی به سر می برد. به طوری که اقدام به تعطیلی سفارتخانه های خود در برخی کشورها کرده است؛ از این رو در چند روز اخیر شاهد این بودیم که دشمنان با توطئه های برنامه ریزی شده از سوی اسرائیل و پس از حمله موشکی به کنسولگری ایران در سوریه، یک گروهک تروریستی را فعال کرد تا به امنیت ایران ضربه وارد کنند که در پی این حمله به مقرهای نظامی ما در استان سیستان نیروهای حافظ امنیت ایران اعم از انتظامی ، سپاه و بسیج با مقاومت جانانه توانستند مقابل این عناصر جانی و خود فروخته بایستند ونگذارند تا دشمنان به نیت پلیدشان دست بیابند و در نهایت آنها به درک واصل شدند.
وی با تأکید بر اینکه صهیونیست ها باید باور کنند که خانه آنها عنکبوتی است؛ یادآور شد: متأسفانه در این حمله چند تن از حافظان امنیت کشور به درجه رفیع شهادت نائل شدند از این رو مقام این شهیدان را گرامی میداریم و برای آنها علو درجات را خواستاریم. قطعاً انتظار حمله و پاسخ قاطع ایران در مقابل هرگونه تعرض خود یک شکنجه برای اسرائیلی هاست. امیدواریم ایران با قدرت و قاطعیت و به خوبی پاسخ این تعرضات رژیم منحوس اسرائیل را بدهد تا ملت ما بویژه خانواده ه ای شهدا که در این حادثه عزیزانشان را از دست دادند تسلی خاطر پیدا کنند.
چمران در ادامه با اشاره به افزایش شمار شهدای کودکان فلسطینی از 14 هزار نفر ضمن محکوم کردن این نسل کشی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی تأکید کرد: این سرزمین حتی برای خود اسرائیلی ها دیگر امن نیست چرا که ترس موجب شده تا بیش از 800 هزار نفر از این صهیونیست ها از منطقه فرار کنند و به اقرار خودشان دیگر به این سرزمین باز نخواهند گشت.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گفته بودند ضربه طوفان الاقصی ترمیم پذیر نیست؛ افزود: اسرائیل تا کنون تنها با تنفس مصنوعی کشورهای غربی همچون امریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و برخی کشورهای دیگر زنده مانده است و از خون ریزی ها ونسل کشی ها تغذیه می کند تا خود را سرپا نگه دارد؛ حکومت جعلی اسرائیل بسیار شکننده شده و بزودی این رژیم از بین خواهد رفت.
 
عدم حصول توفیق در حوزه پسماند/ فضای مجازی یک جنگ روانی است
مهدی چمران در حاشیه دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که در ابتدای دوره دنبال کردیم و توفیق چندانی نیز در آن ایجاد نشد، حوزه پسماند بود؛ اظهار کرد: امیدواریم اقدام جدیدی که انجام شده و تاکنون طلیعه آن مثبت بوده، به نتیجه برسد.
وی با بیان اینکه امروز مدیرعامل سازمان پسماند برنامه‌هایی را با محوریت مدیریت این بخش و زباله‌گردان و مواردی از این قبیل ارائه خواهد کرد؛ یادآور شد: تمیزی شهر برعهده سازمان مدیریت پسماند نیست. درست است که جمع آوری پسماند بر عهده آنهاست اما باید مناطق نیز پای کار بیایند. در آغاز کار تغییراتی احساس می‌شود که امیدواریم ادامه دار باشد و ببینیم که وضعیت تغییر یافته است.
چمران با بیان اینکه فضای مجازی یک جنگ روانی است؛ تصریح کرد: گفته شده بود در بزرگراه شیخ فضل اله نوری درختان قطع شده‌اند و ما از شهردار منطقه ۲ پرسیدیم و گفتند چنین برنامه‌ای نداشته اند. در مورد بوستان قیطریه نیز گفتند درختان قطع شدند که قطع نشده است.
وی با بیان اینکه یکی از افتخارات آقای کرباسچی این بود که در بوستان مسجد ساخته است؛ ادامه داد: در مورد مسجد در بوستان قیطریه طراحی‌های صورت گرفته را می‌بینیم و باید تایید شود. مسجد کوچک زیبایی ساخته خواهد شد و حرف آخر ما این است که حتی یک درخت نیز قطع نخواهد شد. مردم نیز استقبال خواهند کرد که به جای یک فضای بی استفاده، مسجد ساخته شود.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آقای امانی اعلام کرده که استنباط مناسبی از صحبت‌های ایشان انجام نشده است، گفت: این بوستان ۱۲۲ هزار متر مربع است و در گوشه‌ای از آن مسجد احداث خواهد شد. قبل از این نیز در بوستان‌ها مسجد ساخته شده و اتفاق جدیدی نیست. برخی می‌خواهند اذهان را از سمت مسجدالاقصی و سیستان و بلوچستان به سمتی دیگر ببرند.
وی ادامه داد: شورای عالی و هیئت دولت پرداخت مبالغ خرید اتوبوس‌ها را تصویب کردند و بانک مرکزی باید تأیید کند که بانک شهر مبالغ را بپردازد. مشکل واگن‌ها، تأیید فنی است و دولت ایران باید تأیید کند. وزارت کشور متخصص این کار را ندارد و باید به مترو واگذار کند و قرار شده وزیر کشور این واگذاری را انجام دهد.
چمران همچنین با بیان اینکه آنگونه که انتظار داشتیم در حوزه حمل و نقل عمومی اتفاقی نیفتاده است؛ تأکید کرد: با این وجود باید یادآوری کنیم که موضوع واگن ها از سال ۱۳۹۶ مطرح بود و تأکید داشتیم که به عنوان اولویت اول در مذاکرات با چین مطرح شود که انجام نشد و تا امروز باقی مانده است که البته در وضعیت نفس گیری به امروز رسیده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز با وجود یک یا دو نفر در وزارت کشور که روشن بینی ندارند، هنوز ساخت واگن ها به نتیجه نرسیده است. دولت باید تأیید فنی بدهد و وقتی وزارت کشور تخصص ندارد، باید هرچه سریعتر تأیید فنی را به مترو واگذار کند. چند ماه از انعقاد قرارداد و پیش پرداخت گذشته و همین تأخیر در تأیید باعث می شود که تحویل دیرتر صورت بگیرد. اعضای شورا نیز باید وارد شوند.
وی افزود: یک زمانی گفتند این پول زیاد آمد و بیخود بوده و آبروریزی در کشور اتفاق افتاد. خرید ۷۹۱ واگن رقم بالایی است و اگر وارد شود میزان حمل و نقل مسافر دو برابر خواهد شد. ما باید برای این کار تلاش کنیم. درست است که یک سال بیشتر فرصت نداریم اما باید اقدام کنیم؛ چراکه موضوع حیثیتی کشور ماست.
چمران با بیان اینکه تأیید فنی هنوز در وزارت کشور معطل باقی مانده است، خاطرنشان کرد: برای اتوبوس ها نیز باید نامه ها مرتباً در نهادهای مختلف تأیید و امضا می شد. بنده بیش از ۳۰۰ امضا را در دهه ۸۰ گرفتیم تا واگن ها خریداری شوند. همه باید به میدان بیایند تا کمبود بزرگ شهر و کشور را جبران کنیم. اگر این تحول ایجاد شود جهش بزرگی در کاهش آلودگی هوا را شاهد خواهیم بود. ضمن اینکه توضیح خواستیم که وزارت صمت برا ی برقی سازی در شورا گزارش ارائه دهد.
وی با تأکید بر اینکه همه باید کمک کنیم و نباید انتظار داشته باشیم که شهرداری اقدام کند و ما نگاه کنیم؛ گفت: همان میزان که انتظار داریم و انتقاد می کنیم باید خودمان نیز کمک کنیم.
 
کد خبر: 1-225

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: